سامسونگ دیشب (22 بهمن ) طی مراسمی هیجان‌انگیز از نسل جدید پرچمداران خود ، رونمایی کرد. در طی این مراسم خانواده دیگری نیز مانند سری گوشی ها A , S , Note  به این خاندان بزرگ به نام سری Z  اضافه گردید . 

در این مراسم سامسونگ از گوش های Galaxy S20+ | S20 | S20 Ultra   و اولین عضو خانواده Z یعنی Galaxy Z flip پرده برداری کرد کر در ادامه مطلب با مشخصات آنها اشنا خواهیم شد :

 

1- Galaxy Z Flip

گلکسی زد فلیپ یا به گفته برخی «زی فلیپ» از تکنولوژی جدیدتری برای محافظت از پنل ۶.۷ اینچی امولد خود استفاده می‌کند. این گوشی برخلاف گلکسی فولد از پوشش پلاستیکی بهره نبرده و به جای آن از شیشه بسیار نازک یا به گفته سامسونگ «Ultra Thin Glass» استفاده می‌کند. سامسونگ می‌گوید از ابتدا نیز هدف این بود که از شیشه استفاده کند ولی کمی دیر به این تکنولوژی دست یافته است.

در هر صورت تکنولوژی شیشه بسیار نازک تماما توسط سامسونگ طراحی و ساخته شده که آن را به تکنولوژی انحصاری تبدیل می‌کند. این کمپانی کره‌ای می‌گوید که شیشه جدید گلکسی زد فلیپ آن قدر محکم است که می‌تواند تا ۲۰۰ هزار بار تا بشود. البته این شرکت محبوب هنوز نتوانسته «خط تای» این گوشی را به کل از بین ببرد و کاربران با کمی دقت می‌توانند محل تا شدن شیشه را ببینند.

استفاده از شیشه مزایای دیگری نیز دارد. شیشه حس بهتری به کاربر القا می‌کند و همچنین نسبت به پلاستیک‌های به کار رفته در گوشی‌های دیگر مقاوم‌تر است و دیرتر خط و خش می‌افتد.

سامسونگ با طراحی مجدد لولای گلکسی زد فلیپ، سعی کرده تا مشکلات قبلی را به دست فراموشی بسپارد. از همین رو کمپانی کره‌ای می‌گوید از رشته‌های متعدد فیبری در شکاف لولای این گوشی بهره برده که به نوعی می‌توان از آن به عنوان یک «سپر فیبری» نیز یاد کرد. به گفته سامسونگ، این سپر فیبری مانع از ورود گرد و غبار و ذرات ریز به داخل لولا و زیر نمایشگر گلکسی زد فلیپ می‌شود و طبیعتا نباید شاهد مشکلات به وجود آمده در گلکسی فولد باشیم.

همانند نمایشگر بسیار نازک، لولای جدید این گوشی نیز می‌تواند تا ۲۰۰ هزار بار باز و بسته شدن (بخوانید تا شدن) را تاب بیاورد. همچنین طراحی جدید باعث شده تا سامسونگ بتواند از حالت فلکس (Flex) در این گوشی استفاده کند. این قابلیت نرم‌افزاری به کاربران اجازه می‌دهد تا با باز کردن گوشی و تا کردن آن در حالت عمودی، از حالت دوگانه استفاده کنند.

 

برای مثال اگر مشغول تماشای ویدیو در یوتیوب باشید، در حالت فلکس قسمت بالایی نمایشگر، ویدیو را نشان می‌دهد و قسمت پایینی آن، کامنت‌ها را. در مثالی دیگر می‌توان از گوگل Duo نام برد که به صورت پیش‌فرض در خانواده گلکسی S20 و گلکسی زد فلیپ تعبیه شده است. در این حالت کاربران می‌توانند در بخش بالایی نمایشگر، مکالمه را انجام داده و در بخش دیگر کنترل‌کننده‌های تماس صوتی را مشاهده کنند.

سامسونگ می‌گوید با گوگل همکاری نزدیکی انجام داده تا بتواند حالت فلکس را به گلکسی زد فلیپ بیاورد. البته گوگل عنوان کرده که این قابلیت انحصارا در اختیار کمپانی کره‌ای نبوده و دیگر تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند به زودی می‌توانند از آن در گوشی‌های تاشوی خود بهره ببرند. کاندیدای اصلی دریافت حالت فلکس، موتورولا ریزر است که مانند گوشی جدید ۱۳۸۰ دلاری سامسونگ تا می‌شود.

 

مشخصات فنی :

 

 

عرضه

معرفی 2020، فوریه
وضعیت عرضه در آینده نزدیک (فوریه 2020)

نمایشگر

نوع Foldable Dynamic AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
سایز 6.7 اینچ، (~82.5% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن 1080 در 2636 پیکسل (~425 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
  - نمایشگر کاور 1.1 اینچی Super AMOLED با رزولوشن 112 × 300 (کورنینگ گوریلا گلس 6)
- Always-on display

بدنه

ابعاد 167.3 در 73.6 در 7.2 میلی‌متر : حالت تانشده
87.4 در 73.6 در 17.3 میلی‌متر : حالت تاشده
وزن 183 گرم
ساخت جلوی شیشه‌ای، فریم آلومینیومی
  سامسونگ پی (Visa، مسترکارت گواهی)
سیم‌کارت نانو-سیم، eSIM

پلتفرم

سیستم‌عامل - اندروید 10.0
- 1 UI 2
تراشه Qualcomm SM8150 Snapdragon 855+ (هفت نانومتری)
پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (یک هسته‌ی 2.96 گیگاهرتز Kryo 485 و سه هسته‌ی 2.42 گیگاهرتز Kryo 485 و چهار هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Kryo 485)
پردازنده گرافیکی Adreno 640 (700 مگاهرتز)

حافظه

درگاه حافظه خیر
حافظه داخلی 256 گیگابایت 8 گیگابایت رم

دوربین

اصلی 12 مگاپیکسل (1.4 میکرومتر سایز پیکسل، 1/2.55 اینچ سایز سنسور، لنز واید 27 میلی‌متری، f/1.8، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر)
12 مگاپیکسل (لنز فوق‌عریض 12 میلی‌متری، f/2.2)
قابلیت‌ها فلش LED، پانوراما، HDR
ویدیو 2160p@30/60fps، HDR10+
سلفی 10 مگاپیکسل (1.22 میکرومتر سایز پیکسل، لنز واید 26 میلی‌متری، f/2.4، فوکوس خودکار با تشخیص فاز)

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متری خیر
  تنظیم شده توسط AKG

باتری

باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 3300 میلی آمپر ساعت
شارژر شارژ سریع باتری 15 وات
شارژ بی‌سیم

قابلیت‌ها

حسگرها حسگر اثرانگشت (کنار گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج

شبکه

فناوری GSM / HSPA / LTE

اتصالات

شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث 5.0، A2DP، LE
GPS بله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، BDS
NFC بله
USB 3.1، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل ، OTG

 

رنگ‌ها مشکی، بنفش
محدوده قیمت حدود 1500 یورو

 

ویژگی های دیگر

  • Wireless Powershare

    شما می توانید +Buds، ساعت و حتی گوشی دوستتان را شارژ کنید.

  • فضای ذخیره‌سازی

    با فضای ذخیره سازی 256 گیگابایتی، تمامی عکس ها و ویدیوهایی که بدون دخالت دست گرفته اید را ذخیره کنید.

  • AP و رم

    یک پردازنده 7 نانومتری قدرتمند و رم 8 گیگابایت که به شما امکان پخش زنده، استریم پی در پی و مولتی تسک با وقفه ناچیز را فراهم می کند.

  • صفحه نمایش Cinema-grade

    تجربه تضمین شده تماشا با +HDR10

  •  
  • صفحه نمایش محافظ چشم

    خستگی چشم را بدون تغییر کیفیت رنگ ها کاهش می دهد.

  •  
  • Samsung Knox

    حفاظتی چند لایه برای اینکه گوشی خود را در برابر خرابکاری ایمن کنید

  •  
  • احراز هویت

    گوشی خود را با تشخیص چهره، اسکن اثر انگشت یا یک PIN، الگو یا پسورد باز کنید

  •  
  • ضبط با کیفیت 4K UHD

    ویدیوهای با کیفیتی ضبط کنید که پخش آن همچون زمانی که آن را مشاهده می کنید با جزئیات فراوان است.

  •  
  • بوکه عکس و ویدیو

    پس زمینه ها را محو کنید و افکت بوکه را برای داشتن عکس ها و ویدیو های هنری به آن اضافه کنید.

  •  
  • Super Steady

    قابلیت Super Steady ویدیوهای اکشن را ثابت نگه می دارد تا تصاویر آسان به نظر برسند.

  •  
  • دوربین فوق‌عریض

    با 12 مگاپیکسل و یک میدان دید 123 درجه، عکس ها و پانوراماها ارتقا پیدا کرده اند.

  •  
  • فیلتر سفارشی

    فیلترهای خودتان را بر اساس رنگ های تصویری که دوست دارید خلق کنید.

  •  
  • اتصال

    تا سرعت 1 گیگابایت بر ثانیه LTE، دانلود و استریم شما را با وقفه ای ناچیز حفظ می کند

لوگوی گواهینامه VDE

 صفحه نمایش Dynamic AMOLED در Galaxy Z Flip دارای گواهینامه VDE از آلمان برای حجم رنگ موبایل 100 درصد در بازه رنگی DCI-P3 است که به این معناست که تصویر شما اشباع نمی شود و شما صرف نظر از اینکه چه میزان روشنایی دارید، به صورت ناباورانه ای رنگ های واضح را خواهید داشت. این صفحه نمایش توانایی ارائه بیشینه روشنایی تا 1000 نیتس را داراست که کنتراست بین روشنی و تیرگی محتوای دیجیتال را برای کیفیت تصویری بی نظیر، با نسبت کنتراست 2 میلیون به 1 را بهبود می بخشد تا تجریه موبایل همه جانبه ای را فراهم کند.

 

 

 

 

2- Galaxy S20 , S20+ , S20 Ultra

 

سامسونگ بلاخره پرچمداران سری S20 را با نام‌های  گلکسی S20، گلکسی S20 پلاس و گلکسی S20 اولترا در جریان مراسم آنپکد در شهر سان‌فرانسیسکو معرفی کرده است؛ سه گوشی معرفی شده از نظر زبان طراحی تشابه زیادی با یکدیگر دارند و اصلی‌ترین تفاوت سخت‌افزاری آن‌ها نیز به ابعاد نمایشگر و دوربین خلاصه می‌شود؛ دو گوشی گلکسی اس ۲۰ و اس ۲۰ پلاس دوربین یکسانی دارند با این تفاوت که سامسونگ از یک دوربین TOF در نسخه‌ی پلاس استفاده کرده است. 

گلکسی اس ۲۰ اولترا نیز که پرچم‌دار تمام عیار و گران‌ترین نسخه محسوب می‌شود در مدلی با ۱۶ گیگابایت حافظه رم و دوربینی کاملا متفاوت از دو برادر خود روانه‌ی بازار خواهد شد.لازم به ذکر است که این گوشی‌ها علاوه بر مدل LTE در نسخه‌ی 5G نیز عرضه خواهند شد.  گلکسی اس ۲۰ پلاس و گلکسی اس ۲۰ اولترا به کاربر امکان استفاده از هر دو استاندارد sub-6 و mmWave اتصال 5G را می‌دهد.

سامسونگ از دوربین سه‌گانه در S20 و S20 پلاس بهره گرفته است و ترکیب دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با لنز F/1.8، دوربین تله‌فوتوی ۶۴ مگاپیکسلی با لنز F/2.0 و دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی با لنز F/2.2 را در لیست مشخصات فنی آن‌ها به چشم می‌خورد؛ در‌حالی‌که غیراز دوربین اولتراواید، دو ماژول دیگر از لرزش‌گیر اپتیکال نیز بهره می‌برند. گلکسی اس ۲۰ پلاس از دوربین چهارگانه استفاده می‌کند که تفاوت آن با دوربین سه‌گانه‌ی گلکسی اس ۲۰ به وجود ماژول ToF با وضوح ۰/۳ مگاپیکسل موسوم به DepthVision بازمی‌گردد.

حسگر اصلی دوربین گلکسی S20 اولترا ۱۰۸ مگاپیکسلی بوده و از یک لنز  F/1.8 برای ثبت تصاویر بهره می‌برد. حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و لنز اولتراواید همراه آن نیز عکس‌هایی با زاویه‌ی دید ۱۲۰ درجه ثبت می‌کنند. دوربین تله‌فوتوی نسخه‌ اولترا نیز با حسگر ۴۸ مگاپیکسلی و لنزی با سازوکار پریسکوپی وظیفه‌ی ثبت عکس‌های همراه‌با بزرگ‌نمایی را برعهده دارد؛ پیش از این چنین سازوکاری را در گوشی‌های سری پی ۳۰ پرو هواوی نیز دیده‌ایم. 

نمایشگر ۱۲۰ هرتزی را می‌توان مهم‌ترین تفاوت خانواده‌ی گلکسی اس ۲۰ با رقبای دیگر دانست؛ پیش از این نمایشگر OLED ۹۰ هرتزی را در گوشی‌هایی همچون وان‌پلاس ۷ پرو، ۷ تی پرو و پیکسل‌های جدید گوگل شاهد بوده‌ایم. هر سه نمایشگر وضوح ۱۴۴۰ × ۳۲۰۰ پیکسل دارند ولی نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی تنها در رزولوشن تمام HD در دسترس کاربران است. نمایشگر ۶.۹ اینچی گلکسی اس ۲۰ اولترا یکی از بزرگ‌ترین نمایشگرها در بین گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار کنونی بازار محسوب می‌شود. 

به‌نظر می‌رسد خانواده‌ی گلکسی اس ۲۰ نخستین گوشی‌هایی باشند که با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ روانه‌ی بازار می‌شوند اما این نسخه در برخی بازارها در دسترس خواهد بود. نسخه‌ی جهانی گوشی با تراشه‌ی اکسینوس ۹۹۰ که با لیتوگرافی ۷ نانومتری ساخته شده است در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. تقریبا تمام رقبای اندرویدی فعلی با تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ یا ۸۵۵ پلاس به بازار عرضه شده‌اند.

 


مشخصات فنی S20 :

 

عرضه

معرفی 2020، فوریه
وضعیت عرضه در آینده‌ی نزدیک (مارس 2020)

نمایشگر

نوع Dynamic AMOLED، لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
سایز 6.2 اینچ (~90.7% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن 1440 در 3200 پیکسل، 20:9 (~563 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظ کورنینگ گوریلا گلس 6
  +HDR10
Always-on display
120 هرتز

بدنه

ابعاد 151.7 در 69.1 در 7.9 میلی‌متر
وزن 163 گرم
ساخت پشت و جلو از شیشه (گوریلا گلس 6)، فریم آلومینیومی
  گواهی IP68 برای مقاوت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار (تا 1.5 متر برای 30 دقیقه)
سیم‌کارت تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته‌ی هیبریدی (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))

پلتفرم

سیستم‌عامل اندروید 10.0; One UI 2
تراشه Exynos 990 - نسخه‌ جهانی
Qualcomm SM8250 Snapdragon 865 - نسخه آمریکا
پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (دو هسته 2.73 گیگاهرتز Mongoose M5 و دو هسته 2.6 گیگاهرتز Cortex-A76 و چهار هسته‌ 2.0 گیگاهرتزی گیگاهرتز Cortex-A55) - نسخه جهانی
8 هسته‌ای (یک هسته‌ی 2.84 گیگاهرتز Kryo 585 و سه هسته‌ی 2.42 گیگاهرتز Kryo 585 و چهار هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Kryo 585) - نسخه آمریکا
پردازنده گرافیکی Mali-G77 MP11 - جهانی
Adreno 650 - آمریکا

حافظه

درگاه حافظه microSDXC (استفاده‌ از شیار دوم سیم‌کارت)
حافظه داخلی 128 گیگابایت، 8 گیگابایت رم (نسخه LTE)
128 گیگابایت، 12 گیگابایت رم (نسخه 5G)

دوربین

اصلی 12 مگاپیکسل، (لنز واید، 26 میلی‌متری، f/1.8، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر)
64 مگاپیکسل، (تله‌فوتو، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال هیبریدی 3 برابری، f/2.0)
12 مگاپیکسل، (اولتراواید، 13 میلی‌متری، فوکوس خودکار، فیلم‌برداری Super Steady)
قابلیت‌ها فلش LED، پانوراما
ویدیو 3240p@30fps، 2160p@30/60fps، 1080p@30/60/240fps، 720p@960fps، ضبط صدای استریو، لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر
سلفی 10 مگاپیکسل (1.22 میکرومتر سایز پیکسل، 1/3.2 اینچ سایز سنسور، لنز واید 26 میلی‌متری، f/2.2، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز)

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متری خیر
  - 32 بیت/384 کیلوهرتز
- توسعه‌داده شده با همکاری AKG

باتری

باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت
شارژر - شارژ سریع باتری 25 وات
- USB Power Delivery 3.0
- شارژ بی‌سیم سریع 15 واتی Qi/PMA
- شارژ بی‌سیم معکوس 9 واتی

قابلیت‌ها

حسگرها حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر، اولتراسونیک)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج
  - +ANT
- بیکسبی
- سامسونگ Dex

شبکه

فناوری GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G

اتصالات

شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/ax، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث 5.0، A2DP، LE، aptX
GPS بله، با A-GPS، GLONASS، BDS، GALILEO
NFC بله
رادیو رادیو اف‌ام (نسخه آمریکا و کانادا)
USB 3.2، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل

متفرقه

رنگ‌ها خاکستری، آبی، صورتی
محدوده قیمت حدود 900 یورو - نسخه LTE
- حدود 1000 یورو - نسخه 5G

 

 

 

 

مشخصات فنی +S20 :

 

عرضه

معرفی 2020، فوریه
وضعیت عرضه در آینده‌ی نزدیک (مارس 2020)

نمایشگر

نوع Dynamic AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
سایز 6.7 اینچ (~90.5% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن 1440 در 3200 پیکسل، 20:9 (~525 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظ گوریلا گلس 6
  - +HDR10
- Always-on display
- 120 هرتز

بدنه

ابعاد 161.9 در 73.7 در 7.8 میلی‌متر
وزن 186 گرم - نسخه LTE
188 گرم - نسخه 5G
ساخت پشت و جلو از شیشه (گوریلا گلس 6)، فریم آلومینیومی
  گواهی IP68 برای مقاوت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار (تا 1.5 متر برای 30 دقیقه)
سیم‌کارت تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته‌ی هیبریدی (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))

پلتفرم

سیستم‌عامل اندروید 10.0; One UI 2
تراشه Exynos 990 - نسخه‌ جهانی
Qualcomm SM8250 Snapdragon 865 - نسخه آمریکا
پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (دو هسته 2.73 گیگاهرتز Mongoose M5 و دو هسته 2.6 گیگاهرتز Cortex-A76 و چهار هسته‌ 2.0 گیگاهرتزی گیگاهرتز Cortex-A55) - نسخه جهانی
8 هسته‌ای (یک هسته‌ی 2.84 گیگاهرتز Kryo 585 و سه هسته‌ی 2.42 گیگاهرتز Kryo 585 و چهار هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Kryo 585) - نسخه آمریکا
پردازنده گرافیکی Mali-G77 MP11 - جهانی
Adreno 650 - آمریکا

حافظه

درگاه حافظه microSDXC (استفاده‌ از شیار دوم سیم‌کارت)
حافظه داخلی 128 گیگابایت، 8 گیگابایت رم (نسخه LTE)
128 گیگابایت، 12 گیگابایت رم یا 256 گیگابایت، 12 گیگابایت رم یا 512 گیگابایت، 12 گیگابایت رم (نسخه 5G)

دوربین

اصلی 12 مگاپیکسل (لنز واید، 26 میلی‌متری، f/1.8، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر)
64 مگاپیکسل (تله‌فوتو، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال هیبریدی 3 برابری، f/2.0)
12 مگاپیکسل (اولتراواید، 13 میلی‌متری، فوکوس خودکار، فیلم‌برداری Super Steady)
0.3 مگاپیکسل (ToF)
قابلیت‌ها فلش LED، پانوراما
ویدیو 3240p@30fps، 2160p@30/60fps، 1080p@30/60/240fps، 720p@960fps، ضبط صدای استریو، لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر
سلفی 10 مگاپیکسل (1.22 میکرومتر سایز پیکسل، 1/3.2 اینچ سایز سنسور، لنز واید 26 میلی‌متری، f/2.2، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز)

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متری خیر
  - 32 بیت/384 کیلوهرتز
- توسعه‌داده شده با همکاری AKG

باتری

باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت
شارژر - شارژ سریع باتری 25 وات
- USB Power Delivery 3.0
- شارژ بی‌سیم سریع 15 واتی Qi/PMA
- شارژ بی‌سیم معکوس 9 واتی

قابلیت‌ها

حسگرها حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر، اولتراسونیک)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج
  - +ANT
- بیکسبی
- سامسونگ Dex

شبکه

فناوری GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G

اتصالات

شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/ax، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث 5.0، A2DP، LE، aptX
GPS بله، با A-GPS، GLONASS، BDS، GALILEO
NFC بله
رادیو رادیو اف‌ام (نسخه آمریکا و کانادا)
USB 3.2، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل

متفرقه

رنگ‌ها مشکی، خاکستری، آبی
محدوده قیمت حدود 1000 یورو - نسخه LTE
حدود 1100 یورو - نسخه 5G

 

 

 

 

مشخصات فنی S20 Ultra :

 

عرضه

معرفی 2020، فوریه
وضعیت تاریخ احتمالی عرضه 2020، مارس 6

نمایشگر

نوع Dynamic AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
سایز 6.9 اینچ (~89.9% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن 1440 در 3200 پیکسل، 20:9 (~511 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظ کورنینگ گوریلا گلس 6
  - +HDR10
- Always-on display
- 120 هرتز

بدنه

ابعاد 166.9 در 76 در 7.8 میلی‌متر
وزن 220 گرم
ساخت پشت و جلو از شیشه (گوریلا گلس 6)، فریم فولادی
  گواهی IP68 برای مقاوت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار (تا 1.5 متر برای 30 دقیقه)
سیم‌کارت تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته‌ی هیبریدی (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))

پلتفرم

سیستم‌عامل اندروید 10.0; 1 UI 2
تراشه Exynos 990 - نسخه‌ جهانی
Qualcomm SM8250 Snapdragon 865 - نسخه آمریکا
پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (دو هسته 2.73 گیگاهرتز Mongoose M5 و دو هسته 2.6 گیگاهرتز Cortex-A76 و چهار هسته‌ 2.0 گیگاهرتزی گیگاهرتز Cortex-A55) - نسخه جهانی
8 هسته‌ای (یک هسته‌ی 2.84 گیگاهرتز Kryo 585 و سه هسته‌ی 2.42 گیگاهرتز Kryo 585 و چهار هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Kryo 585) - نسخه چین
پردازنده گرافیکی Mali-G77 MP11 - جهانی
Adreno 650 - آمریکا

حافظه

درگاه حافظه microSDXC (استفاده‌ از شیار دوم سیم‌کارت)
حافظه داخلی 128 گیگابایت، 12 گیگابایت رم یا 256 گیگابایت، 12 گیگابایت رم یا 512 گیگابایت، 16 گیگابایت رم (هر دو نسخه 5G و LTE)

دوربین

اصلی 108 مگاپیکسل (لنز واید، 26 میلی‌متری، f/1.8، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر)
48 مگاپیکسل (102 میلی‌متری، لنز تله‌فوتو، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، 0.8 میکرومتر سایز پیسکل، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال هیبریدی 10 برابری، f/3.6)
12 مگاپیکسل (اولتراواید، 13 میلی‌متری، 1.4 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار، فیلم‌برداری Super Steady)
0.3 مگاپیکسل (ToF)
قابلیت‌ها فلش LED، پانوراما
ویدیو 3240p@30fps، 2160p@30/60fps، 1080p@30/60/240fps، 720p@960fps، ضبط ویدیو دوگانه.، ضبط صدای استریو.، لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر
سلفی 40 مگاپیکسل (لنز واید 26 میلی‌متری، f/2.2، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز)

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متری خیر
  - 32 بیت/384 کیلوهرتز
- توسعه‌داده شده با همکاری AKG

باتری

باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت
شارژر - شارژ سریع باتری 45 وات
- USB Power Delivery 3.0
- شارژ بی‌سیم سریع 15 واتی Qi/PMA
- شارژ بی‌سیم معکوس 9 واتی

قابلیت‌ها

حسگرها حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر، اولتراسونیک)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج
  - +ANT
- بیکسبی
- سامسونگ Dex

شبکه

فناوری GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G

اتصالات

شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/ax، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث 5.0، A2DP، LE، aptX
GPS بله، با A-GPS، GLONASS، BDS، GALILEO
NFC بله
رادیو رادیو اف‌ام (نسخه آمریکا و کانادا)
USB 3.2، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل

متفرقه

رنگ‌ها مشکی، خاکستری، آبی
محدوده قیمت حدود 1350 یورو