از زمان معرفی موبایل های تاشو توسط سامسونگ و موتورولا و هواوی، کاربران منتظر کمپانی بعدی هستند که به صف تولید این محصولات بپیوندد. افراد زیادی هستند که منتظر یک آیفون با نام Fold یا Flip هستند ؛

اینطور که به نظر می‌رسد، احتمالا اپل هم قصد دارد به جمع تولید کنندگان گوشی‌های تاشو اضافه شود؛ ویدیویی که توسط خود اپل ثبت شده، «دستگاه‌های الکترونیکی با نمایشگر و لولاهای تا شونده» نام دارد که نشان می‌دهد این گوشی توسط یک لولا باز و بسته می‌شود تا فضای کافی بین دو بخش تا شونده وجود داشته باشد. هر چند این فیلم میتواند تنها ایده ای بیشتر نباشد و احتمال به وقوع پیوستن ان کاملا نامعلوم است.

ایده داشتن یک آیفون که با باز کردن آن از وسط تبدیل به دیوایس بزرگی مثل آیپد بشود جذاب است، اما آیا کاربردی هم خواهد بود؟ من متوجه علاقه عموم به نمایشگرهای بزرگ هستم اما خیل عظیمی از کاربران هم هستند که حتی نمایشگر آیفون ۱۱ پرو مکس هم برای آن ها بزرگ است، آیا چنین آیفونی به درد آن ها میخورد؟ برای چنین کاربری خرید یک آیفون کوچک، از خرید یک آیفون که هم کوچک میشود و هم بزرگ منطقی تر نیست؟

از طرفی با شناختی که از اپل داریم، می‌دانیم این شرکت معمولا نبوغ و نوآوری در طراحی محصولات را زمانی در گوشی‌های خود پیاده می‌کند که از کیفیت بالا و ریسک کم آن‌ها مطمئن شود. از آن‌جایی که گوشی‌های عرضه شده توسط این شرکت در یک سال از تعداد کمتری برخوردارند، بنابراین باید اطمینان حاصل شود همه چیز به بهترین شکل ممکن در این گوشی‌ها پیاده می‌شود. در غیر این صورت اپل متحمل ضرر زیادی خواهد شد.

 

حال میخواهیم درباره این فیلم مفهومی که توسط Ben Le Geskin ، کارشناس Leak در توییتر توزیع شدصحبت کنیم : 

طراحی بسیار خوب و محتوای کلیپ. این یک صحنه دست و پا شکسته از یک دستگاه iOS را نشان می دهد که با ظرافت به صورت خودکار باز می شود. با بسته شدن ، ما یک صفحه نمایش با وضوح بالا مربع و دارای صفحه قفل کلاسیک آیفون را می بینیم.

به جز اندازه ، چیز دیگری کاملاً متفاوت از پنل کوچک نسبت به آیفون فعلی وجود دارد: در لبه سمت چپ یک دکمه بالا رونده عمودی قرار دارد. در صفحه نمایش قفلی تحت iOS 13 است که دکمه چراغ قوه سریع هم در این قسمت قرار دارد. همچنین قسمت که نور از آن  ساطع میشود ، در دستگاه مفهومی در سمت راست بالای دکمه دوربین قرار دارد.

در این ویدئو ، کاربر با انگشت خود بر روی صفحه نمایش ، باعث چرخش آن میشود و بعد از آن اتفاق جالب و باورنکردنی رخ می دهد: آیفون کوچک به طور مستقل و بدون هیچ گونه تکان و لرزشی به شکل آیفون بزرگ در می آید. به نظر می رسد یک آیفون بزرگ بدون حاشیه و بدون هیچ شکافی باشد. دستگاه ایجاد شده دیجیتالی بسیار باریک و سبک به نظر می رسد و طراحی میانه کاملا محو است.

فقط در قاب می توانید باز هم لولا را هنگام باز شدن مشاهده کنید. در صفحه نمایش کوچک این آیفون تاشو که حاوی یک دوربین سه گانه به صورت افقی است ، شکافی نیز وجود دارد .